Dat een mavo-advies in groep 8 niet allesbepalend is, weet UT’er Edwin Zondervan als geen ander. Zijn carrière verliep namelijk niet over geplaveide paden. Sinds 2020 is hij hoogleraar Processystemen aan de Universiteit Twente. ‘Nieuwsgierigheid was mijn drijfveer.’
A lower general secondary school recommendation at primary school isn’t the end of the world – Edwin Zondervan knows that better than anyone. His career didn’t follow a straightforward path. Since 2020, he has been Professor of Process Systems Engineering at the University of Twente. ‘Curiosity was my driving force.’
Oud-UT’er Siete Hamminga begon zijn carrière met een bedrijfje voor studentenkostuums op de campus. Inmiddels leidt hij een miljoenenconcern in droneradarsystemen. Morgen, vrijdag 3 oktober, houdt hij een Alumni Talk op de campus. In gesprek met een rasondernemer.
Former UT student Siete Hamminga began his career with a small business selling student suits on campus. Today he runs a multimillion-euro company in drone radar systems. Tomorrow, Friday 3 October, he will give an Alumni Talk on campus. A conversation with a born entrepreneur.
Dat de verbondenheid tussen promotor en promovendus bijzonder kan zijn, ervoer universitair docent Rob Bemthuis het afgelopen jaar als geen ander. Zijn beide promotoren, UT-hoogleraren Paul Havinga en Maria-Eugenia Iacob overleden kort na elkaar. ‘Zij zijn nog altijd een bron van inspiratie en kracht voor mij.’
That the connection between a supervisor and a PhD candidate can be special was something assistant professor Rob Bemthuis experienced like no other this past year. Both his supervisors, UT professors Paul Havinga and Maria-Eugenia Iacob, passed away shortly after one another. ‘They are still a source of inspiration and strength for me.’
UT President Vinod Subramaniam had an extremely tough academic year ahead of him as a board member. How did he keep the University of Twente on track and how did he deal with all the emotions that were at play? An interview about leadership in turbulent times, but above all about trial and error.
UT-collegevoorzitter Vinod Subramaniam kreeg als bestuurder een buitengewoon zwaar collegejaar voor de kiezen. Hoe hield hij de Universiteit Twente op koers en hoe ging hij om met alle emoties die speelden? Een interview over leiderschap in roerige tijden, maar bovenal over vallen en weer opstaan.
There seemed to be hardly any room left on the impressive record of university professor Detlef Lohse (61). However, a fellowship from the notable British Royal Society was recently added. An interview with the professor of Physics of Fluids, about curiosity, the intellectual climate and the future.
Op het indrukwekkende palmares van universiteitshoogleraar Detlef Lohse (61) leek nog amper ruimte. Toch kwam daar pasgeleden nog een fellowship bij van de notabele Britse Royal Society bij. Een interview met de hoogleraar vloeistoffysica, over nieuwsgierigheid, het intellectuele klimaat en de toekomst.
Als Cas Last (26) eind dit jaar zijn master technische natuurkunde afrondt heeft hij acht jaar gestudeerd. Hij popelt om aan het werk te gaan, maar maakt zich zorgen over de toekomst. ‘Je mag niet meer kritisch zijn, er waait een anti-intellectuele wind.’
When Cas Last (26) completes his master's degree in Applied Physics at the end of this year, he will have studied for eight years. He is eager to get to work, but is worried about the future. 'You can't be critical anymore, there's an anti-intellectual wind blowing.'
Tessa Eysink, hoogleraar Technology-Enhanced Learning and Instruction bij de faculteit BMS, is gespecialiseerd in hoogbegaafdheid en differentiatie in het basisonderwijs. Vandaag geeft ze haar introrede als hoogleraar, waarin ze het belang van persoonlijke aandacht voor leerlingen onderstreept.
Tessa Eysink, Professor of Technology-Enhanced Learning and Instruction at the BMS faculty, specialises in intellectual giftedness and differentiation in primary education. Today, she will be giving her intro speech as a professor, in which she underlines the importance of personal attention for students.