‘Ik hoop dat de studie mijn hoge verwachtingen kan waarmaken’

| Stan Waning

Honderden studenten maken tijdens de Kick-In kennis met de Universiteit Twente. Wie zijn ze, waar komen ze vandaan en hebben ze er een beetje zin in? U-Today laat je tijdens de introductieperiode dagelijks kennismaken met een eerstejaars. Vandaag: Alina Rajcu (25) uit Roemenië, masterstudent Biomedical Engineering.

Alina Rajcu (25).

Waarom koos je voor Twente?

‘Ik vergeleek meerdere opleidingen met elkaar en die in Twente leek mij de beste optie. De manier waarop de opleiding hier wordt aangeboden past het beste bij mij. In Roemenië volgde ik al een bachelor Biomedical Engineering. Hopelijk sluit deze master goed aan bij mijn eerste studie.’

Al woonruimte gevonden?

‘Zeker, ik beschik sinds een tijdje over een kamer in Enschede. De zoektocht was een beetje chaotisch, maar dat kwam vooral omdat alles nieuw voor mij was. Half juni begon ik met zoeken en een week of drie later kon ik mijn kamer betrekken. Ik ben blij met de ruimte en verwacht er fijn te kunnen wonen.’

Wat is je eerste indruk?

‘Die is goed. Ik ben vooral enthousiast over Enschede. Een rustige stad, waar het goed mogelijk is om me op mijn studie te richten. De afleiding is niet zo aanwezig als in een veel grotere stad en dat is alleen maar fijn. Over de campus en de universiteit ben ik ook te spreken. Het is mooi om te zien dat er zoveel faciliteiten zijn en evenementen op de agenda staan.’

Ga je bij een vereniging?

‘Daar ben ik nog niet over uit. Lid worden van een vereniging is niet iets wat ik in de eerste weken het belangrijkst vind. Op termijn schrijf ik me wellicht in bij een dansvereniging, maar de dansverenigingen die op deze markt staan spreken mij niet zo aan. Daar verdiep ik me later in.’

Kijk je ergens tegenop?

‘Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel spannend of de studie mijn hoge verwachtingen kan waarmaken. Dat de inhoud niet heel anders is dan dat ik verwachtte, maar ik ga er vanuit dat de studie mij gaat bevallen.’

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.