Voorwaarde voor deelname aan het project zijn voldoendes voor de betreffende vakken. Dit zou studenten moeten stimuleren hun tentamens in een keer te halen. Slump wil dat docenten zelf met projecten komen en stelt hen daarvoor studiepunten en een opstartpremie in het vooruitzicht. Voorstellen worden wel eerst beoordeeld door de opleidingscommissie, die ook de uitvoering moet bewaken.
Momenteel neemt een commissie de huidige practica onder de loep en bekijkt of het mogelijk is daar speciale ontwerpactiviteiten aan toe te voegen. Verbreding moet komen na de basis, door extra, niet-elektrotechnische vakken als thermodynamica en stromingsleer.
De helft van het extra studiejaar wordt gebruikt om de studeerbaarheid te verbeteren. De theoretische weekbelasting wordt teruggebracht naar 40 à 42 uur. Overigens is dankzij de invoering van blokonderwijs het P-rendement al gestegen van 30 naar 40 procent.
Vanaf volgend jaar zullen de eerstejaars hun studie beginnen met een elektrotechnisch project van twee weken, zodat zij eerder weten waar zij aan zijn begonnen. Wat in latere jaren precies verandert is nog niet helemaal duidelijk. Stage en afstuderen blijven in ieder geval ongewijzigd.