Van de twaalf boten die op dat moment vervoerd werden, is er maar een die het ongeluk heeft overleefd. In één klap raakte Euros vier van haar vijf achten kwijt. Argo, de Wageningse studentenroeivereniging waar Euros ook boten voor vervoerde, verloor drie van haar vijf achten, plus een fonkelnieuwe, door oud-leden geschonken vier, en twee skifjes. De niet verzekerde riemen bleven bij de crash ongedeerd. Volgens Patrick Lek, voorzitter van Euros, moet zijn vereniging snel op zoek naar minimaal een nieuwe acht: 'De boot die we nu nog hebben was eigenlijk overcompleet en stond al op de nominatie om verkocht te worden. Er is de rest van het seizoen bij Euros één ploeg die in een acht moet starten. Daar moeten we zo snel mogelijk iets voor regelen.' Het probleem voor Euros is vooral dat goede gebruikte boten nauwelijks te koop zijn en nieuwe niet te betalen.
Binnenkort gaat Euros overleggen met de UT over een lening ter overbrugging van de tijd die het kost om de verzekeringsuitkering af te handelen. De aanhangwagen staat al weer op het watersportcomplex aan het Twentekanaal, alwaar een taxateur dinsdag de schade kwam opnemen. Euros zelf houdt die voorlopig op f 250.000. 'De boten van Euros zijn voor zo'n 75 duizend verzekerd, alhoewel gehele vervanging zo'n 100 duizend gulden zou kosten. Gelukkig roeit de rest van de wedstrijdploegen na komend weekend vooral in vieren en tweetjes,'aldus Lek. Bij de commissie die het botenvervoer regelt, opererend onder de naam Euros Road Company, staat men nog in dubio wat te doen. ERC-voorzitter Jeroen de Kok: 'De schade aan de aanhangwagen is op dit moment geraamd op tien mille. Waarschijnlijk is het onderstel nog goed, en moet alleen het bovenwerk vervangen worden. Maar over een maand of twee is de nieuwe aanhanger waar al aan gebouwd wordt, af. Het gaat dus om de afweging of het laten repareren opweegt tegen de inkomstenderving en de kosten van botenvervoer door derden, gedurende de tijd dat de nieuwe aanhanger er niet is. We wachten het nader onderzoek aan de aanhanger af.'