Goud in Wording (2)

| Redactie

Nog een maand scheidt ons van de Varsity, en de zenuwen in het Twentse land spelen langzamerhand op. Terwijl de roeiers uit de selectie voor de Oude Vier hard trainen, voert de organisatie besprekingen met allerhande notabelen en instanties over de plaats van de eventuele Kroegjool en de aanschaf van een topboot. Eind maart, na de Head of the River, zal jhr.Roëll, de coach van de Oude Vier, de vier uitverkorenen bekend maken.

Niels van Steenis en Georg van Iwaarden lijken verzekerd van een plaats.

Welk koppel achter dit slagenpaar komt te zitten, is nog niet duidelijk. Bas Nieuwenhuis, Bram Brambring, Tore Nauta en Arne van Eupen deden goede

zaken op de Multec Winterwedstrijden, waar ze de oude vieren van Laga(Delft) en Njord(Leiden) achter zich lieten in een race over 5 kilometer.

De concurrentie uit Amsterdam is echter geducht. Dat bleek eens te meer

tijdens het afgelopen weekend, toen de acht van Nereus op overtuigende wijze de Heineken roeivierkamp won, ruim voor de acht met Van Steenis c.s. Uit de Amsterdamse acht wordt waarschijnlijk de Oude Vier van Neureus geselecteerd. Bij de overwinning van Nereus moet worden aangetekend dat alle ploegen van Euros ernstig gehandicapt waren door het feit dat ze in geleende boten moesten roeien. De botenwagen van de Euros Road Company was op weg naar de Heineken tijdens de storm gekanteld waardoor Euros in één klap van al haar achten was verlost. In allerijl moesten diezelfde avond nog vervangende boten worden geregeld. Het bestuur van DRV Euros heeft de roeibond nog verzocht om de oude boot van de Holland Acht voor Van Steenis c.s. te mogen lenen, maar dit verzoek werd afgewezen.

Ook de voorbereidingen van de organisatie van het eventuele

overwinningsfeest, de Kroegjool, zijn in een beslissende fase gekomen. De aanvankelijk locatie van het drinkgelag, de Prinsessetunnel naast het station, is onder heftige protesten van buurtbewoners komen te vervallen. Het is vrijwel zeker dat er nu toch weer wordt uitgeweken naar de campus. De organisatie heeft het oog laten vallen op de oude Hallen, maar ook de Bastille lijkt een optie. Het vervoer van het station naar de campus is gegarandeerd door de inzet van extra nacht- en morgenbussen door de TET.

In Amsterdam hebben ze dat probleem niet. Daar hebben ze nachtbussen.

R.t.V.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.