Problemen met levering studieboeken (lijken) afgewend

| Rense Kuipers

Een akkoord tussen het Overleg Studieverenigingen en de dienst LISA moet voorkomen dat UT-studenten het komende kwartiel zonder studieboeken komen te zitten. De onzekerheid ontstond door het plotselinge faillissement van leverancier Studystore.

Photo by: RIKKERT HARINK

De levering van studieboeken gaat grotendeels via de eigen studieverenigingen op de UT. Voor hen en het Overleg Studieverenigingen (OS), dat de contracten met leveranciers onderhoudt, kwam het faillissement van vaste leverancier Studystore afgelopen februari als donderslag bij heldere hemel.

Na het faillissement van Studystore dreigde de levering van studieboeken onzeker te worden, met name in het vierde kwartiel. Maar die onzekerheid lijkt nu afgewend, laat OS-bestuurder Roy Koers weten. ‘We hebben met de dienst LISA een akkoord dat ze verenigingen helpen met de aanschaf van online lesmateriaal. En in veel gevallen zijn er wel studieboeken beschikbaar, die via de bibliotheek aangeboden kunnen worden. Samen hebben we een stappenplan opgezet voor verenigingen, hoe ze daar gebruik van kunnen maken.’

Nieuwe leverancier

Voor het komende collegejaar ligt een conceptcontract klaar met een nieuwe leverancier, WO4YOU. Daar verzamelt het OS momenteel feedback op, om vervolgens de handtekeningen te kunnen zetten. ‘En om ervoor te zorgen dat de transitie naar een nieuwe leverancier zo soepel mogelijk verloopt’, aldus Koers.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.