Funding Nemo: 'Luchtigheid, duidelijkheid en een lach'

| Jasmijn Kol

Studentondernemers kwamen vrijdagavond bij elkaar bij ‘Funding Nemo’, een evenement georganiseerd door Hardstart en het Dutch Student Investment Fund. Zes studentondernemingen pitchten hun ideeën voor een vakjury. Orbis Volumetrics en Kipster Clothing gingen er met de prijzen vandoor.

De zes aanwezige studentenstart-ups kregen vrijdag in de Performance Factory (in het centrum van Enschede) de mogelijkheid om binnen 4 minuten hun ideeën aan een professionele jury te pitchen.

Luchtigheid

Michelle ten Pas (22, CreaTe), bedacht in Nomi+ een app om stress bij studenten bij te houden: ‘Het evenement was georganiseerd door studenten, dus er waren ook heel veel studenten aanwezig, waardoor de sfeer heel informeel en relaxed was. Mijn pitch ging erg goed en het was een heel gave ervaring, maar helaas hebben we niet gewonnen.’

Op het evenement waren twee prijzen te winnen, de investeringsprijs en de pitchprijs. Kipster Clothing won de publieksprijs (200 euro) voor beste pitch. Wahbe Rezek, een van de bedenkers van de kledinglijn: ‘Ik was heel positief verbaasd over de coole ideeën die werden gepresenteerd en hoe goed iedereen hun pitch had voorbereid. Ik denk dat we het verschil hebben weten te maken met onze stijl van pitchen; luchtig, informeel en direct, zoals we altijd al hebben gedaan bij Kipster. De luchtigheid zorgde voor duidelijkheid, maar ook dat we een lach toveren op ieders gezicht.’

Bij elkaar komen

De investeringsprijs – een start-uppakket met daarin onder andere consultancy en gratis webhosting – ging naar Orbis Volumetrics, dat 3d-holograms ontwikkelt. Spreker was Bart Brinkman (master Human Media Interaction): ‘We hebben na onze pitch ook leuke gesprekken kunnen voeren met investeerders en verdere afspraken met ze gemaakt. Dat is het leuke aan zo’n evenement, dat investeerders en studentenstart-ups bij elkaar komen.’

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.