TriMM wint Van den Kroonenbergprijs

| Johannes de Vries

Internetbureau TriMM heeft vanmiddag de Van den Kroonenbergprijs voor jong ondernemerschap in de wacht gesleept. Die prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan een aan de UT gerelateerd bedrijf.

Photo by: Arjan Reef

TriMM bestaat al sinds 1993, toen het werd opgericht als UT-spin-off. Het bedrijf richtte zich als één van de eerste bedrijven op het bouwen van websites, zo meldt het juryrapport. Dat innovatieve karakter is voor de jury kennelijk aanleiding de prijs voor jong ondernemerschap aan TriMM te gunnen.

‘Maar ik vind mezelf ook nog steeds best jong, hoor,’ stelt UT-alumnus en mede-eigenaar Marc Woesthuis (40). Hij runt het bedrijf samen met Kathy van Eijkelenburg (49), eveneens ex-UT-student. Zij namen het bedrijf in 2002 over en bouwden het uit. De verwachte omzet voor 2014 is €7,1 miljoen.

Opleiden

Volgens Woesthuis is TriMM vooraleen bijzonder bedrijf vanwege de aandacht voor de opleiding van werknemers en stagiairs. TriMM biedt ruimte aan studenten van de UT en Saxion, maar ook aan ROC-studenten. ‘Wij willen graag dat zij daarna doorstromen naar het hbo. Zo stimuleren we de Oost-Nederlandse industrie; we kunnen talenten langer aan de regio binden. Maar het is uiteindelijk ook mooi nieuws als ze uitstromen naar hele grote internationale bedrijven. Eén van onze talenten werkt inmiddels bij het Amerikaanse Flipboard.’

Omdat het juist die medewerkers zijn, die TriMM maken tot wat het is, gebruiken de ondernemers het prijzengeld van €4500 om een activiteit met het personeel te ondernemen. ‘Daarnaast gaat er een bijdrage naar een nader te bepalen goed doel.’

TriMM volgt Symbol BV op als winnaar van de Van den Kroonenbergprijs.