Minder ver lopen bij ICT-probleem

| Johannes de Vries

Centraal op de campus, dichtbij studenten en medewerkers. Dat wil iedereen wel (ja, de redactie van UT Nieuws stiekem ook). ICTS heeft mazzel. Zij krijgt een plaatsje dichtbij 'de klant'. Dat is helemaal ICTS 2.0.

Photo by: Universiteit Twente

Iedere dienst wil het, ICTS krijgt het. Eind dit jaar betrekt haar servicecentrum een nieuwe plek in de Citadel, zodat de dienst ‘centraler bij de klant’ staat. De verhuizing is een gevolg van de invoering van ICTS 2.0, de bij ICTS ingevoerde nieuwe manier van werken.

Met ICTS 2.0 moet de dienstverlening verbeterd worden. ‘Zonder klant hebben we geen werk, dus die moet ons goed kunnen vinden,’ licht Carmen Olde Scholtenhuis toe. Zij is projectleider bij ICTS. ‘Niet dat de klant ons eerder niet kon vinden, maar dichterbij staan past beter bij deze tijd, waarin UT-breed wordt ingezet op betere dienstverlening.’

What's in it for me?

‘De klant’, dat is de student of medewerker die om de één of andere reden geholpen moet worden bij het gebruik van computers, internet en andere ICT. Die hoeft straks – gemiddeld genomen – minder ver te lopen. ‘Tegelijkertijd blijven er mensen voor werkplekondersteuning achter in de gebouwen.’

Grootste voordeel: ook een deel van het beheercentrum verhuist naar de Citadel. ‘Daardoor kun je snel van eerstelijns- naar tweedelijnsondersteuning, als dat nodig is,’ zegt Olde Scholtenhuis. Grootste nadeel: de boel moet verhuisd worden. ‘Maar het valt wel mee hoe veel dat is. Misschien zijn we eind december één of twee dagen iets minder beschikbaar, maar hoe we dat precies gaan plannen weten we nog niet.’

Voor ICTS kan verhuizen, moet de Citadel eerst nog verbouwd worden. Daarom is een verhuisdatum nog niet geprikt. Nog even afwachten dus, voor ICTS. En voor ‘de klant’.