Campus Company: mensen verleiden campus te beleven

| Paul de Kuyper

Vergeet het Evenementenbureau, vergeet het Reserveringsbureau. Vanaf september heten ze samen Campus Company. Deze afdeling gaat potentiële bezoekers naar de campus lokken voor bedrijfsuitjes, schoolreizen en teambuildingsactiviteiten.

De Eenheid Campus wil meer bedrijfsuitjes, teambuildingsevenementen en schoolreisjes organiseren. ‘We moeten potentiële bezoekers verleiden om de campus te beleven’, zegt campusmanager Monique van der Burg. Vanaf september gaat de nieuwe Campus Company, als cluster binnen de Eenheid Campus, op zoek naar klanten voor het brede scala aan activiteiten dat de campus te bieden heeft.

Campus Company is de nieuwe naam voor het Evenementenbureau, het Reserveringsbureau en de afdeling 'acquisitie en projecten'. Vanaf september zijn die begrippen verleden tijd. Campusmanager Monique van der Burg wil meer eenheid aanbrengen binnen de Eenheid Campus. De Eenheid gaat verder in twee clusters in plaats van allemaal losse onderdelen. Sport & Cultuur gaan samen, met aan het hoofd Pim Fij. De Campus Company wordt rechtstreeks aangestuurd door de campusmanager.

Potentiële bezoekers verleiden

‘Het belangrijkste doel wordt potentiële bezoekers verleiden om de campus te beleven’, vertelt Van der Burg. Ze wil met de Campus Company maatwerk leveren op het gebied van teambuildingsactiviteiten, bedrijfsuitjes en schoolreizen. Dat kan heel breed zijn: van een sportdag of een cultuurworkshop tot een dag met allerlei activiteiten inclusief catering. Van der Burg: ‘We zoeken ook nadrukkelijk de verbinding met het onderzoek en onderwijs op de UT. We kunnen een lezing organiseren van een hoogleraar of een teambuildingsactiviteit met medewerkers van de faculteit gedragswetenschappen die alles weten over gedrag en houding. Het UT-aanbod is heel breed.’

De activiteiten van de Campus Company moeten pr voor de campus opleveren maar vooral ook geld in het laatje brengen. De Eenheid Campus moet bezuinigen en wil de campus gebruiken om inkomsten te genereren. Hoeveel geld de bedrijfsuitjes moeten opleveren, kan Van der Burg niet zeggen. Ze heeft daar nog geen concreet streefbedrag aan gekoppeld.

De Campus Company blijft overigens ook gewoon congressen en dergelijke organiseren voor vakgroepen op de UT. Van der Burg wil proberen ook bij die evenementen een programma met randactiviteiten aan te bieden, bijvoorbeeld een sport- of cultuurworkshop of een campusrondleiding.

Verhuizing naar Vrijhof

In de tweede week van september verhuist de nieuwe Campus Company vanuit de Bastille naar de eerste verdieping van de Vrijhof. Ook de ondersteuning van de Eenheid Campus gaat daarnaartoe over. Vanaf dat moment wil Van der Burg meer bekendheid aan de nieuwe naam geven.

Het Vrijhof Cultuurcentrum verhuist naar de begane grond. Cultuurkoepel Apollo neemt de ruimte naast het atelier in, de vroegere ruimte van het Evenementenbureau.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.