Waar gaat dat heen...?

| Redactie

Wie: Jeroen Nijman (22) Studie: biomedische technologie Op weg naar: een plek om te lunchen met twee studiegenoten

(Foto: Arjan Reef)


`We hebben net met z'n drieën wat eten gehaald om te lunchen. Waar? Dat zien we nog wel, lunchen kan overal. We werken nu samen aan een project, dus daar gaan we zo mee aan de slag. Het is eigenlijk te saai om uit te leggen waar het over gaat. Ik heb net mijn bachelor afgerond en ben nu bezig met een master. Dat mag ook wel na vijf jaar studie, maar ik ben altijd erg actief geweest voor Euros. Eerst heb ik zelf geroeid, toen zat ik in het bestuur en nu ben ik coach van Dames Vier met. Ze doet het heel goed, deze damesploeg. Helemaal omdat er maar zo weinig roeiende dames in Enschede zijn. We hebben nu vier wedstrijden gehad en zaten telkens bij de beste drie. Nu kampt een van de dames met een blessure, maar toch heb ik goede hoop voor het komend weekend. Vanmiddag spreek ik met de ploeg nog even over het blessureleed, dan beslissen we of we een vervangster nodig hebben. Ik ben niet de enige trainer, maar per week verzorg ik wel twee à drie trainingen. Dat is dus echt vanaf de kant meefietsen met een megafoon. Bij mooi weer is dat natuurlijk wel leuker om te doen. Zelf roei ik niet meer. Het is nu vooral tennissen, voetballen, hardlopen en skeeleren. Ja, ik probeer elke dag te sporten, maar dat lukt niet altijd. Mijn doordeweekse dagen zijn goed gevuld, vandaag ben ik ook nog wel even bezig. Ik eet in ieder geval gewoon thuis en daarna gaan we met het oud-bestuur van Euros wat spelletjes doen ofzo.'

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.