![]() |
(Foto: Arjan Reef) |
Kinderkoekjes verkoopt hij niet. Wel af en toe een potje babyvoeding, aan de medewerkers van kinderdagverblijf De Vlinder. Wat storm loopt in de campussupermarkt zijn de warme snacks, de energy-drinks en het snoep. `Eigenlijk verkoopt al dat ongezonde spul goed onder studenten. En dan vooral onder de Cios-studenten', vertelt Peter Oude Groen, eigenaar van de campussupermarkt. `En die mensen volgen dan een sportopleiding, snap jij dat nou?'
`Ik ben nu 22 jaar bedrijfsleider van de supermarkt op de campus. Toen ik kwam, was de winkel nog een Spar. De supermarkt zat toen op de plek waar nu de studentenwoningen van De Box staan. In de beginjaren was de winkel in Boerderij Bosch gehuisvest, maar dat was ook voor mijn tijd. Vijf jaar geleden zijn we van Spar overgegaan naar Coop. Dat is prettig in die zin, dat Coop wat administratie uit handen neemt. Verder ben ik wel in staat om de inkoop aan mijn doelgroep aan te passen. Kinderkoekjes hoef ik hier natuurlijk niet in de aanbieding te gooien, dat verkoopt toch niet. Zelfs de kant-en-klare maaltijden doen het niet fantastisch onder studenten. Het best verkochte product is zo'n energiedrankje van een paar cent. Dat mierzoete spul, waar de tanden van uit je mond vallen. Het is leuk werken hier, juist vanwege die jonge mensen. Ik heb ook nog nooit iemand de winkel uit moeten zetten. Ze gedragen zich altijd keurig; zelfs als ze op zaterdagmorgen aangeschoten de Vestingbar uitrollen, om een broodje bij ons te halen. En tijdens rustige weken, tijdens de zomervakantie en de kerstvakantie, vervullen we ook een soort van sociale functie. Dan zie je studenten wel drie keer op een dag voor een boodschapje langskomen. Het bevalt me hier prima op de campus, voorlopig zit ik goed. Het is toch mijn oudedagsvoorziening.'