Waar gaat dat heen ?

| Redactie

Naam: Fenna Janssen (22) Studie: Industrieel Ontwerpen Op weg naar: De pinautomaat in de Bastille


Goed ingepakt - muts op, warme handschoenen aan en een sjaal om - stapt IO-studente Fenna Janssen de Bastille binnen. `Ik moet even pinnen, want ik ga zo mijn schaatsen ophalen bij de ijsbaan. Die heb ik laten slijpen. Er moest dit weekend natuurlijk geschaatst worden op het Lonnekermeer en daar zijn mijn schaatsen nogal bot van geworden. Ik heb vrijdag twee uurtjes gereden en zondag weer. Vooral vrijdag was het echt goed ijs. Zondag zaten er meer scheuren in, je merkte dat er meer mensen hadden gereden. Aan het eind van de week heb ik weer wat minder colleges. Misschien ga ik dan opnieuw naar het Lonnekermeer. Al heb ik ook gehoord dat het gaat dooien, dus dat is even afwachten.'

`Mijn ouders wonen in de buurt van Giethoorn, daar schaatste ik ook altijd al veel op natuurijs. Echt gaaf! En ook raar dat waar je normaal met je surfplankje dobbert nu allemaal mensen schaatsen. Leuker dan al die rondjes op een kunstijsbaan. Al doe ik dat ook wel. Nee, ik ben geen lid van de Skeuvel. Ik ben een blije amateur. Ik zit bij Hardboard, daar heb ik het druk genoeg mee. Hoewel ik schaatsen erg leuk vind, mag het van mij wel weer wat warmer worden. Dan pak ik me helemaal in om te surfen. Daar heb ik wel weer zin.'

Foto: Arjan Reef

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.