Zoals eerder aangekondigd vindt op 1,2, en 3 november het SEFI seminar 'Active and Productive Learning in Engineering Education' plaats, georganiseerd door de werkgroep curriculum development van SEFI, het onderwijskundig centrum van de UT en de faculteit chemistry, Technology en Environment van de Hogeschool Ijselland te Deventer. De subtitel van het seminar luidt: 'Student as Producers vs. Consumers'.
In dat kader vindt op woensdagavond 1 november a.s. in het Amfitheater van de Vrijhof een bijeenkomst plaats van de dan reeds aanwezige (buitenlandse) deelnemers, waarbij activiteiten van studenten in het leerproces centraal staan. Zo zullen WB-studenten van de cursus 1994 - '95 nogmaals hun werkstukken - blikspetters - belichten en demonstreren. Videomateriaal van de op het MIT - Boston geïnitieerde International Design contest wordt vertoond met als uitvloeisel de Nederlandse variant Inventech; dit is de jaarlijks door Philips georganiseerde ontwerp-wedstrijd waaraan studenten van de drie technische tu's deelnemen die de voorrondes hebben doorstaan. Studenten van de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft en studenten van de faculteiten WB en EL die op 29 september jl aan de Twentse voorronde hebben deelgenomen, zullen in een competitie van bescheiden opzet, nogmaals hun werkstukken belichten en demonstreren. De plaats die deze ontwerpactiviteiten inmiddels in enkele curricula heeft verworven komt daarbij ook aan de orde.
Voor zover de plaatsruimte toelaat, zijn andere belangstellenden dan de congresgangers welkom om deze 'actieve en productieve' component in het onderwijsproces bij te wonen. Het seminar zelf op 2 en 3 november telt reeds meer dan 120 deelnemers. Belangstellenden daarvoor dienen contact op te nemen met H.J. van Oort (2474), W. van Woerden (3514) of met congresbureau Banis (4439).