Snelle inbel-service

| Redactie

Het CIV installeert op 2 oktober a.s. een nieuwe dialback-voorziening ten behoeve van thuisverbinding met het UTnet, een investering van f30.000. De capaciteit wordt zodanig vergroot dat meer personen tegelijkertijd kunnen inbellen. Het totaal aantal gebruikers is volgens het CIV inmiddels 2.300. Met de nieuwe voorziening worden ook nog extra protocollen ondersteund: naast TELNET en SLIP ook CSLIP

Het CIV installeert op 2 oktober a.s. een nieuwe dialback-voorziening ten behoeve van thuisverbinding met het UTnet, een investering van f30.000. De capaciteit wordt zodanig vergroot dat meer personen tegelijkertijd kunnen inbellen. Het totaal aantal gebruikers is volgens het CIV inmiddels 2.300. Met de nieuwe voorziening worden ook nog extra protocollen ondersteund: naast TELNET en SLIP ook CSLIP en PPP.

Tot nu bestond de zogenaamde modem-pool van het CIV nog uit 9.600 baud modems. Op 2 oktober worden deze vervangen door modems die aan de gebruiker een snelheid van 28.800 baud aanbieden. Daarnaast wordt een moderne communicatieserver geïnstalleerd en komen er twee extra telefoonlijnen bij. Hierdoor wordt het werken met UTnet-faciliteiten volgens het CIV een stuk aangenamer. Dit geldt niet zozeer voor bijvoorbeeld het lezen van e-mail, maar vooral wanneer grote bestanden moeten worden uitgewisseld, zoalsWorld-Wide-Web pagina's en Public-Domain bestanden.

Bij de CIVhelpdesk en de CIVshop is vanaf 2 oktober een folder verkrijgbaar, waarin de inbel-procedure voor de thuiswerkplek wordt uitgelegd. Het CIV noemt de kans groot dat er bij de gebruiker niets gewijzigd hoeft te worden. Via de voorbeeld-scripts voor het modem en met aanwijzingen voor wat te doen bij problemen kan een ervaren gebruiker de aanpassing zelf realiseren. De echte leek op dit gebied kan terugvallen op de werkplek-ondersteuner van de eigen eenheid of telefonische ondersteuning krijgen van de CIVhelpdesk (053-(4)892311).

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.