Daar komt nu een eind aan. De beheerder van het net, het CIV, heeft regels uitgevaardigd volgens welke 'bedrijfsmatige, commerciële activiteiten, gericht op persoonlijk winstbejag, niet zijn toegestaan.' Dat is dus jammer voor de jonge ondernemers die hun soft- en hardware aanbieden via het net.
De maatregel geldt niet voor faculteiten, centrale diensten en erkende studieverenigingen. Ook aan de UT gelieerde bedrijven als TSM en ICSC mogen gewoon reclame blijven maken, net als de CIV-shop. Daar gaat het immers niet om persoonlijk belang, maar om het belang van de universiteit als geheel. Wie per computer zijn tweedehands auto aan wil bieden mag dat ook. Maar zodra de indruk ontstaat dat de grens tussen commercieel en particulier handelen wordt overschreden, zal het CIV ingrijpen. Zonodig worden dan de accounts van de reclamemakers ingetrokken.
Of de jonge entrepreneurs er rouwig om zijn is de vraag. Die zitten ook niet stil en hebben intussen zonder uitzondering een plaatsje gevonden op het World Wide Web. Eenvoudig te bereiken via de homepage van de Universiteit Twente. Bovendien lijken de UT-nieuwsgroepen een zachte dood te sterven. Veel activiteit is er niet waar te nemen, en de groep UT.markt, waar het allemaal om begonnen is, verschijnt niet eens meer op het scherm.