In het onlangs verschenen jaarverslag 1994 van het Centrum voor Informatievoorziening (CIV) wordt in een levendige en luchtige stijl verslag gedaan van de activiteiten van het CIV in het afgelopen jaar. Het is het eerste jaarverslag van het CIV sinds zijn ontstaan uit de fusie van het Rekencentrum en de automatiseringsafdeling I&A in 1988.
Het rapport begint met een beknopte omschrijving van de doelstellingen van het CIV als 'het met hoge kwaliteit verzorgen van dienstverlening in informatietechnologie en telecommunicatie...' en spreekt hierbij zelfs van een 'missie'. Opvallend is verder het relatief grote aandeel activiteiten op het gebied van het beheer van de netwerkinfrastructuur en netwerkdiensten. Via het landelijke SURFnet is het UTnet aangesloten op het wereldwijde Internet. Voor de ondersteuning van de verschillende aansluitingen van de beheerseenheden draagt het CIV de verantwoordelijkheid.
Het afgelopen jaar werd veel tijd en geld gestoken in de opwaardering van de netaansluitingen die moeten zorgen voor grotere capaciteit voor datatransmissie en een betere storingsongevoeligheid. Ook werd gewerkt aan de uitbreiding van de netwerkdiensten. Zo werd voor de profilering van de UT op de electronic highway een World Wide Web server ingericht en een UTgids op het net gezet, die onder meer alle adresgegevens van de medewerkers en studenten (X.500 directory) en andere publieke informatie over de universiteit bevat. In oktober '94 werd aan alle studenten een email-box verstrekt. Hiermee was de UT in Nederland de eerste universiteit die haar studenten de beschikking gaf over een eigen email-adres. Begonnen werd met de aansluiting van alle studentenkamers op het CAMPUSnet. Er bestaan plannen om ook verbindingen naar het UTnet te leveren aan studenten en medewerkers die buiten de campus wonen. De computerwinkel van het CIV onderging een naamsverandering en wijziging in inkoopstrategie. De naam is veranderd in CIVshop en het doel is om in het vervolg computers te verkopen die qua prijs kunnen concurreren met discount shops in de stad. De omzet van de shop steeg het afgelopen jaar met 60 % tot 3 miljoen gulden ten opzichte van 1993.
In het jaarverslag wordt verder een beeld gegeven van de activiteiten van het CIV op het gebied van de gebruikersondersteuning en de administratieve automatisering. Besloten wordt met enige feiten over organisatie van het CIV met betrekking tot kwaliteitszorg, personeelsbeleid en de financiën. Het jaarverslag over 1994 van het CIV is ook te raadplegen op Internet via de WWW home page van de UT of direct met http://www.nic.utwente.nl/CIV/jaarver.htm.