Toch hebben zulke werkzaamheden ook zo hun leuke kanten. De NS kunnen het niet over hun hart verkrijgen om internationale treinreizigers met bussen te vervoeren en dus werd onder andere de IC 2347 (Schiphol-Hannover) omgeleid via Utrecht en Arnhem.
Speciaal voor deze trein hadden de NS een schitterende nostalgische dieselloc van de Deutsche Bundesbahn over laten komen om deze trein over het niet geëlectrificeerde enkelspoor van Zutphen naar Hengelo te trekken. Deze niet alledaagse gebeurtenis trok nogal wat bekijks, met name in Lochem, Goor en Delden. In de trein deed ook het personeel zijn best om er iets bijzonders van te maken. De steward kwam de mensen vanuit zijn restauratierijtuig persoonlijk op de plaats bedienen en de machinist had als extra een service-stop in Zutphen in gedachten. De wisselwachters hadden dat echter anders bedacht en parkeerden de IC op een spoor zonder perron. Er werd besloten door te rijden.
Hoe het ook zij, mijn weekendkaart ruil ik voorlopig nog niet in voor een weekkaart. In het weekend beleef je nog eens wat in de trein.