Om van buiten de UT per telefoon verbinding te maken met het computernetwerk van de UT gebruiken studenten en medewerkers de zogenaamde dialbackvoorziening. Voor medewerkers komen daarmee de telefoonkosten voor rekening van de faculteit/dienst; studenten ontvangen per kwartaal 300 minuten gratis inbeltijd van de UT. Tot nu toe was er geen directe ondersteuning van studenten bij installatie en gebruik van de communicatiesoftware t.b.v. de dialbackvoorziening. Het Centrum voor Informatie Voorziening (CIV) heeft nu een overeenkomst met de vereniging Studenten Net Twente (SNT) afgesloten voor het leveren van die directe ondersteuning.
Studenten met dialbackproblemen kunnen vanaf deze week aankloppen bij de SNT-helpdesk. De openingstijden van de SNT helpdesk zijn daartoe verlengd: alle werkdagen van 10.30 tot 16.30 uur. Tijdens tentamenperiodes en vakanties gelden gewijzigde openingstijden. Naast de directe ondersteuning gaat SNT een carry-in service bieden. Dit houdt in dat een student(e) met zijn/ haar PC en de in te bouwen hardware bij de helpdesk langs kan komen. Daarna zal de nodige hardware en mogelijk ook software geschikt voor gebruik van dialback geïnstalleerd worden. Ook studenten die op de campus wonen en problemen ondervinden met hun aansluiting op Campusnet kunnen van die hulp gebruikmaken. Voor de werkzaamheden wordt een kostendekkende vergoeding gevraagd: dertig gulden voor het eerste uur, 20 gulden voor elk eventueel volgend uur. De service wordt op afspraak geleverd, zodat de student(e) altijd zelf aanwezig kan zijn. UT-medewerkers kunnen ook gebruik maken van deze service.
Voor verdere informatie kan men contact opnemen met de SNT helpdesk (TW/RC-gebouw D-115, tel. 3266).