De in Moskou geboren concertpianist en muziekpedagoog Michail Markov (1951) ontpopte zich dinsdagavond in de workshop van de nieuwe UT-pianovereniging Utopiano als een strenge maar gedreven leraar. Voor een kleine veertig toeschouwers becommentarieerde Markov de stukken die Elmer Koene, Gjerrit Meinsma, Nicky Brouwers en Eric de Geus, leden van Utopiano, uitvoerden. De avond verliep informeel waarbij ook het publiek kon reageren op het vertoonde spel. Meermalen was de Moskoviet opgetogen over het deskundige commentaar uit de zaal, maar niet altijd. Terwijl iedereen vond dat Elmer Koene de fuga in c-klein van Bach toch echt mezzoforte had uitgevoerd, vond Markov de uitvoering maar pianissimo klinken. Hij spoorde Elmer aan om: 'meer contact met de bodem van de toon te maken', meer gebonden te spelen, het thema goed te laten klinken, en het pedaal bij Bach slechts sporadisch te gebruiken.
Spectaculair klonk de Klokkenvallei van Maurice Ravel, uitgevoerd door Gjerrit Meinsma. Markov vertelde het publiek dat Ravel een zoon was van een ingenieur en naast het componeren een voorliefde had voor het ontwerpen van mechanische speelgoedjes. Daarom moesten de uitgeschreven nootwaarden strict worden gevolgd, ondanks het feit dat Gjerrit zelf een kleine vertraging zo af en toe wel mooi vond.