Het motto zou goed passen bij studentenverenigingen. Lekker experimenteren, initiëren en als het mis gaat kun je altijd nog terugvallen op de vereniging of op ervaren medestudenten. Mijn ervaring is dat met name de laatste jaren het motto 'zo min mogelijk sores en zoveel mogelijk gemak hebben' hoog in het vaandel staat van verenigingen. Draaiboeken en procedures worden elk jaar afgedraaid en menig studentbestuurder verschuilt zich achter de papieren bergen en te behalen SP's.
Mijn motto kan een einde betekenen van het tijdperk van die procedures. We moeten met z'n allen eens over een, zoals de zeilers zeggen, andere boeg gaan varen. En het is hard nodig! Neem nu eens de voorlichting en werving van toekomstige studenten.
Vanuit de kant van de studenten kunnen we wel een motto gebruiken. De al oude Twentse bescheidenheid is uit de tijd. Alle faciliteiten en verenigingen die we met z'n allen hebben opgebouwd mogen best wel eens naar buiten worden gedragen. We mogen best wel eens trots zijn en te koop lopen met de universiteit, je eigen vereniging en alle diensten die studenten helpen.
Tijdens de IK zijn we met z'n allen altijd druk om nieuwe leden te krijgen. Laten we nu ook eens mee gaan helpen om meer eerstejaars te krijgen. Ik roep iedereen, verenigingen, koepels, medewerkers en individuele studenten op om actief mee te gaan werken om de UT te promoten. Leef eens bij het motto 'Creatief denken en vooral doen'!
Ideeën zijn altijd van harte welkom.
De auteur is studentlid van de Taskforce (die de UT aan een hogere instroom moet helpen)
De pen wordt doorgegeven aan Klaas Bakker,
lid van Centraal Beheer Euros.