Laat ik een willekeurig voorbeeld nemen: Major-minor. Het zal niemand zijn ontgaan dat de UT voornemens is een nieuw onderwijsconcept in te voeren. Het zal ook niemand zijn ontgaan dat hier met regelmaat stukken en interviews over verschijnen. Toegegeven, het is een evoluerend concept en dat geeft wel eens wat onduidelijkheid. Zelf heb ik daar geen moeite mee. Zoiets moet groeien door discussies en moet zeker niet als een voorgebakken geheel vanuit de top van de universiteit worden 'gedropt' onder het motto 'slikken of stikken'. Dus wat doe je: je praat veel, je luistert veel, je past het concept aan op basis van wat je binnen de universiteit hoort en zo kom je verder. En je denkt dat je open en constructief bezig bent. Maar niets is minder waar! Ineens sta je samen met je 'partner in crime' te boek als het duo Sluw en Slim (bron: UT-Vizier). Dan verzucht je: 'Hadden ze maar een minor Bestuurlijke Organisatie gevolgd'. Maar tegelijkertijd weet je dat je niet alles voor niets doet!
De auteur is lid Bestuursstaf
De pen wordt doorgeven aan Job Heimerikx