Extreem Uniek

| Redactie

Vroeger zat op zaterdagavond heel tv-kijkend Nederland aan de buis gekluisterd. Eerst van zeven tot acht het A-team, waar nooit een spetter bloed te zien was, en daarna, als de kinderen naar bed waren gebracht, de Pin UP Club. Het eerste tv-programma waar, als je maar lang genoeg wachtte, een stuk borst te bespeuren viel. Nu zet je de tv gewoon aan op een willekeurig moment om steeds andere, meer bizarre combinaties van sex&geweld voorgeschoteld te krijgen. Ja, zegt moeders, tijden veranderen.

Probeer je moeder maar eens uit te leggen dat een gemiddelde student toch al snel vijf keer per jaar in het buitenland vertoeft en niet alleen in de zomervakantie naar Frankrijk gaat. Wintersportje met de jaarclub, zomervakantie met de gescoorde vriendin, drie à vier incidentele reisjes naar Parijs, Londen, ach je kent het wel. Inmiddels komt de planning voor de zomervakantie er al weer aan. Waar gaat het dit jaar heen? Bahrein, Bangkok, Bangladesh of toch de langlauftoer op Antartica? Dat hebben per slot van rekening je vrienden nog niet gedaan. En de tijd blijft vliegen, hoe blijf je in hemelsnaam nog uniek?

De UT heeft het antwoord gevonden: een taskforce om de unieke selling points van de UT te belichten. Wie kan nu deze punten niet uit zijn hoofd opdreunen: campus, major/minor, techniek&maatschappij, goedkope Internetaansluiting, blah, blah, blah. Helaas geven wij geen notebooks cadeau, hebben we geen echte stad met grachtenpandjes, liggen we centraal in niemandsland en hebben we ook nog eens te veel nerds. Het nerd-probleem is tijdelijk opgelost door de zeshonderd AKI-studenten, de voertaal wordt in het jaar 2000 Engels en een contract met Bill Gates biedt verdere redding. De vraag blijft echter: hoe lang blijven deze oplossingen extreem uniek en wie verzint dan het waanzinnigste idee om toekomstige studenten naar het grachtenloze Enschede te lokken?

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.