Medestudenten, gasten, ouders en docenten zijn aanwezig bij de bijeenkomst. In totaal geven 37 studenten een eindpraatje. ‘Het is net zoals bij een echt wetenschappelijke conferentie’, vertelt onderwijscoördinator Aleksandra Kovaç. ‘De plenaire aanpak dwingt studenten om consequent bezig te zijn met hun paper. Er is één moment waarop ze hun resultaten kunnen presenteren, en dat is vandaag.’
Volgens Kovaç zorgt zo’n gezamenlijke aanpak voor minder uitval. ‘Van de aanvankelijk 43 studenten geven 37 studenten vandaag een presentatie. De groep start op dezelfde dag en eindigt op dezelfde dag. Daardoor werken ze effectief en zijn ze binnen de gestelde tijd klaar.’
Het is de eerste generatie studenten die op deze manier werkt en binnen tien weken een paper inlevert. ‘De opzet is helder. Studenten weten wat ze moeten doen en wanneer. Bovendien helpen de studenten elkaar.’ Vervolgt: ‘Ander voordeel is dat deze structuur naadloos past binnen het nieuwe onderwijsmodel.’
Foto: Arjan Reef