Homey op weg naar de winkels

| Ton Fiselier

Achter ieder kickstarterproject ligt de droom om mainstream te gaan. Stefan Witkamp en Emile Nijssen van UT-spin-off Athom bereikten dit met Homey, een product dat elektronica met elkaar verbindt en op die manier een huis ‘slimmer’ maakt. Aanstaande zaterdag ligt het apparaat in de winkels.

In 2014 haalden Witkamp en Nijssen binnen 36 uur 100.000 euro op met hun kickstartercampagne en met een externe investeringsronde was de uitontwikkeling van Homey zeker gesteld.

Heldere productvisie

Volgens Witkamp is het succes van Homey te danken aan de heldere productvisie die hij en Nijssen voor ogen hebben. ‘Vanaf het begin wisten we wat Homey zou worden en daar hebben we aan vastgehouden. Verder hebben we een goed team om ons heen gebouwd en ons puur op één product gericht.’

Naar het buitenland

Wat de toekomst betreft heeft Witkamp ook een duidelijke visie. ‘We gaan ons nu niet richten op nieuwe producten, maar we willen Homey ook naar het buitenland brengen. Dat betekent dat we per land en per regio gaan bekijken waar behoefte aan is en wat populaire diensten zijn die we aan Homey kunnen linken. Daarnaast zullen we Homey ook anderstalig maken.’


De adviesprijs voor Homey is 299 euro. Vanaf zaterdag is het product verkrijgbaar bij onder andere Mediamarkt, iCentre, Ivizi en is tevens te bestellen via de eigen website van Athom.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.