Traditioneel, origineel of extreem

| Marianne de Beer

Jaap Walsweer (bedrijfskunde) is medeoprichter van start-up Kiek’n Wat Wordt (KWW) en vertelt over verrassingsactiviteiten en onvergetelijke dates.

Samen met Remco Muurink (Saxion) sleepte hij met een dik applaus afgelopen vrijdag de publieksprijs binnen tijdens het start-upevent Funding Nemo. Maar wat doen ze precies? Walsweer: ‘Het werkt als volgt: je gaat naar onze website - deze is momenteel nog in opbouw - en kiest een prijscategorie voor je date. Vervolgens kies je een level: wil je een traditionele date, een iets originelere date of wil je echt een extreme activiteit. Daarna kies je een datum en tijd en kun je nog je voorkeuren aangeven voor het soort activiteit. Bijvoorbeeld sportief, romantisch of cultureel. Nadat alles is ingevuld gaan wij aan de slag om een onvergetelijke date in elkaar te zetten.’

Positieve reacties

De bedrijfskundestudent die KWW oprichtte, is positief over de potentie van het bedrijf. ‘Door alle reacties die we kregen na Funding Nemo, merkten we dat er echt vraag is naar deze service. Wij kennen allebei Enschede goed en we weten dat er ontelbaar veel leuke activiteiten te bedenken zijn. Zeker in samenwerking met bedrijven denken wij originele dates te kunnen organiseren.’

Vervolgt: ‘Voor zover wij weten is er nog geen bedrijf wat exact hetzelfde doet als wij. We hebben een marktonderzoek gedaan waaruit bleek dat 80 procent van de mensen tijdens hun date een standaardactiviteit onderneemt en dat 90 procent aangeeft geïnteresseerd te zijn in een originelere activiteit. Dat gaan wij voor ze regelen. Mensen betalen voor de activiteiten. Doordat wij deals kunnen maken met bedrijven creëren we een eigen winstmarge. Het wordt voor klanten niet duurder dan wanneer ze het zelf zouden regelen.'

Funding Nemo

Walsweer is enthousiast over Funding Nemo. ‘Een mooie kans om ons idee te pitchen voor een groot publiek. Het winnen van de publieksprijs bevestigt dat we op de goede weg zijn. Verder hebben we interessante contacten opgedaan met mensen die ons zeker verder kunnen helpen.’

Toekomstplannen

De komende tijd gaat KWW bezig met het ontwikkelen van de website en het organiseren van activiteiten in samenwerking met bedrijven. ‘Deze activiteiten testen we om toekomstige klanten te verzekeren van een toffe ervaring. Op Valentijnsdag volgt de lancering van onze service. Op lange termijn zien we kansen om uit te breiden naar andere steden en ons ook te richten op andere doelgroepen’, aldus Walsweer.