De loper (2)

| Redactie

Foto: Arjan Reef

Wie: Jan Willem Hoftijzer (36)

Foto: Arjan Reef


Wie:
Jan Willem Hoftijzer (36)

Functie: universitair docent industrieel ontwerpen

Batavierenrace 2010: `Dit wordt de tweede keer dat ik meedoe, en ik hoop natuurlijk op verbetering van mijn persoonlijk record. Als team willen we - net zoals vorig jaar - het team van studievereniging Daedalus verslaan, ook dat is een streven.'

Team: de Horsthollers. Een team van medewerkers en promovendi, allemaal afkomstig uit de Noordhorst. Hoftijzer is teamcaptain.

Hoogste ranking: `Vorig jaar eindigden we als 161e.'

Aantal bata's op naam: `Nog maar eentje, die van vorig jaar.'

Waarom: `Na de Batavierenrace van 2008 besloot ik samen met een collega om ook mee te gaan doen. Omdat ik persoonlijk aan mijn conditie moest werken, maar ook omdat het een mooie manier is om je collega's buiten werktijd te zien. Vervolgens hebben we de Horsthollers opgericht.'

Traint: `Eenmaal per week.'

Blessures: `Gelukkig nog niet.'

Favoriete Bata-etappe: `Vorig jaar liep ik in de ochtend etappe 16. Dat was vooral een leuk weggetje in een mooi landschap. Dit jaar wil ik een iets langere etappe lopen, een etappe in de middag lijkt me wel wat.'

Beste tijd: `Mijn gemiddelde was in 2009 precies 10 kilometer per uur. Dat hoop ik te verbeteren.'

Mooie herinnering: `Dat is dan toch heel persoonlijk: mijn binnenkomst na het lopen van de etappe. Een mooi onthaal was het, maar ik was wel helemaal dood.'

 

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.