De Loper (1)

| Redactie

Foto: Arjan Reef Naam: Henk-Jan van den Hoorn (21) Studie: Werktuigbouwkunde, einde bachelor is in zicht Aantal Bata's op naam: Twee Team: De Skeuvel Hoogste ranking team: `Vorig jaar waren we dertigste.'

Batavierenrace 2010: `Ons doel is als beste schaatsvereniging te finishen. Met de schaatsclubs uit andere steden hebben we een onderlinge competitie en een eigen bokaal: de Gouden Schaats. Vorig jaar hebben we die gewonnen en dat willen we nu dus weer. Schaatsers zijn over het algemeen goede hardlopers, omdat we een goede conditie hebben. 's Zomers lopen we bovendien veel in de trainingen.'

Waarom: `Omdat de Bata gewoon een schitterend evenement is. De sfeer is altijd geweldig.'

Traint: `Een keer per week zeven à acht kilometer.'

Blessures: `Geen, gelukkig.'

Favoriete Bata-etappe: `Heb ik niet. Ik heb twee keer in de middag gelopen en dit jaar doe ik dat weer. Rond de acht kilometer.'

Beste tijd: `Een gemiddelde van 14,6 kilometer per uur over negen kilometer.'

Mooie herinnering: `De aankomst van de lopers op de sintelbaan. Er staan dan zoveel studenten, het is zo groots. Zelf zou ik ook nog wel eens de slotetappe willen lopen.'

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.