`Mijn muts kan dan nog wel even af', lacht Manon en haalt het hoofddeksel van haar hoofd. Bij de ingang van de Vrijhof, schuilend voor de sneeuw, vertelt ze dat ze zo naar de Horst gaat voor een vergadering. `Met elf projectgenoten! Veel te veel', zucht ze. `Je vormt onderling weer kleinere werkgroepen en het wordt een kwestie van systematisch werken en vooral goed communiceren.' Het is de eerste bijeenkomst. `Voor mijn laatste bachelorvak. Ja, de opleiding vind ik nog steeds leuk. Ik wil ontwerper worden, maar van welke producten….' Ze haalt haar schouders op. `Daar durf ik nog niets over te zeggen.' Naast de studie is de studente actief bij studentenvereniging Taste en het damesdispuut Bastet. `Vooral met het dispuut doen we leuke dingen. Etentjes, borrels en we hadden onlangs een mamadag. Dan komen alle moeders naar Enschede en gaan we iets gezelligs doen, zoals porselein schilderen.' Na de vergadering van deze middag gaat Manon nog even de stad in. `Ik heb vanavond een verjaardag van een vriendin en ik wil een cadeautje kopen. Ja, ik weet wel wat. Een boek over grafisch design en mode. Het boek is haar op het lijf geschreven. Nu maar hopen dat het in de winkel ligt.' Manon vertelt dat ze in hartje centrum woont. Lacht: `Op kruipafstand van de Oude Markt, al is kruipen nog nooit nodig geweest hoor.' De muts gaat weer over haar oren. Het is tijd voor de vergadering, maar eerst op de fiets door de sneeuw. Foto: Arjan Reef.
Waar gaat dat heen ?
Wie: Manon de Beer (22) Studie: Industrieel Ontwerpen, vijfdejaars Op weg naar: De Horst