| (Foto: Arjan Reef) |
`Ik doe dit werk nog niet zo lang, vanaf 1 september 2009. Daarvoor was ik secretaresse van decaan Hubert Coonen van GW. Wij vormden een heel hecht team. Ik werk inmiddels al 32 jaar op de UT en ben ooit begonnen als projectassistente. Ook was ik vakgroepsecretaresse en medewerkster bij BOZ. Voor mijn huidige functie ben ik gevraagd en ik hoop het tot aan het einde van mijn loopbaan te mogen doen. Het is in ieder geval leuk; heel wat anders dan mijn secretaressefunctie. Als organisator van academische plechtigheden moet je vooral een perfectionist zijn, goed overzicht houden en organisatietalent hebben. Waar mijn werk op neer komt, is het organiseren van oraties, de opening van het academisch jaar, de innovatielezing en de dies. Hiervan bewaak ik het verloop, ik reserveer de zalen, stel het cortège op en onderhoud contacten met de drukkerij en de catering. Als uiteindelijk zo'n plechtigheid goed verloopt, geeft me dat wel een kick. Of als er een complimentje van een professor komt na afloop. Dat is uiteindelijk toch de klant. Persoonlijk vond ik de oratie van Peter Paul Verbeek in de Grote Kerk van Enschede heel erg mooi. Die historische ambiance, schitterend. Straks zullen alle oraties in de Waaier plaatsvinden, dat heeft ook wel weer wat. Het allerleukste aan dit werk is toch wel dat je eigenlijk altijd bezig bent met het organiseren van feestjes en dus met blije mensen te maken hebt.'