IJshockeyers halen zestien mille op

| Redactie

Zestienduizend euro. Dat is het bedrag dat de ijshockeyers van de Slapping Studs hebben ingezameld voor Haïti. Samen met de Enschedese Lions trommelden de Studs twintig teams op om de slachtoffers van de aardbeving op afstand te steunen. Met stoom en kokend water organiseerden ze een toernooi. ‘Razend knap’, zegt voorzitter Niels de Boer van de Studs, ‘om dat in zo’n tempo voor elkaar te krijgen.’ Het niveau van het toernooiwas betrekkelijk hoog. De Studs traden aan met vijf teams van vijf personen. Slechts één team van de Studs haalde de kwartfinale, de rest ging ten onder in het geweld. Onder de deelnemers was een team van oud-profs uit Duitsland. De Drienerlose ijshockeyploeg mocht het in sportief opzicht op het toernooi minder goed doen, nog dezelfde avond volgde eerherstel: in Delft versloegen de Studs hun competitietegenstander met 9-2.

Foto: Gijs van Ouwerkerk
Foto: Gijs van Ouwerkerk
(Foto: Gijs van Ouwerkerk)

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.