Zomertraining voor langlaufers

| Redactie

De associatie met een seniorensport is snel gemaakt, maar daarmee doen we nordic walking te kort, volgens cursusleidster Jolinde Gosselink. De sport - overgewaaid uit Finland als zomertraining voor langlaufers - heeft ook vaste voet gevat op de UT-campus. Elke dinsdag vertrekt er tussen de middag een groep vanaf het sportcentrum. Meer medewerkers dan studenten, `maar toch', zegt Gosselink, `het publiek wordt steeds jonger.' De sport verdient volgens haar meer aandacht omdat bijna alle spieren in het lichaam worden gebruikt. `We zijn met nordic walking de schaamte, als die er al geweest is, echt wel voorbij.'

(Foto: Gijs van Ouwerkerk)

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.