Dinkel Instituut met Teletop op Britse markt

| Redactie

Het Dinkel Instituut heeft een nieuw kanaal aangeboord voor het promoten van Teletop op de Britse markt. Vorige week vrijdag ondertekenden de ontwikkelaars van het Twentse tele-leersysteem in de Vrijhof een partnershipovereenkomst met Corous, de Britse open universiteit.

Het partnership houdt een inspanningsverplichting van beide partijen in om elkaars producten bij elkaars klanten onder de aandacht te brengen, Corous als producent van onderwijsprogramma's en Dinkel als leverancier van het online learning systeem Teletop.

'Het is niet de bedoeling om vanaf nu Teletop geïntegreerd aan te bieden met de content van Corous,' aldus Teletop-coördinator Quirijn Hamel van het Dinkel Instituut. 'Er is geen sprake van exclusiviteit. Maar als wij Teletop ergens verkopen, en merken dat onze klant op zoek is naar een leverancier van content, zullen we hen zeker op het spoor van Corous zetten. Omgekeerd beveelt Corous Teletop aan bij klanten die op zoek zijn naar een systeem.'

Volgens Hamel is er vooralsnog geen geld gemoeid met de deal. 'Ons belang is dat Teletop beter zichtbaar wordt op de Britse markt. Dat lukt ook, want de eerste verzoeken om informatie heb ik al binnen. Voor Corous is het interessant omdat ze trainingen kunnen verzorgen aan nieuwe Teletop-gebruikers.'

De producten van Dinkel en Corous worden al geïntegreerd gebruikt door het Shell Learning Center in Nederland. Voor Shell maakte Corous zestig studienuggets, die in 20 minuten per nugget op de werkplek van de betrokken medewerkers genuttigd kunnen worden, inclusief het uitvoeren van werkplekspecifieke opdrachten. Volgens TO-hoogleraar en Teletop-deskundige Betty Collis is dit het schoolvoorbeeld van het nieuwe blended learning, waarbij teleleren gecombineerd wordt met werkplek-georiënteerde activiteiten en de eigen inbreng van de gebruikers. Teletop is daarbij volgens Collis de key tool.


De ondertekening van de partnerovereenkomst, van links af Peter Daalmans (waarnemend directeur Dinkel Instituut), Susan Downie (commercieel manager Corous), TO-hoogleraar Betty Collis en Quirijn Hamel (Teletop-coördinator Dinkel).


Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.