Niet pinnen, wel bidden

| Redactie

Woensdagochtend. Telefoon. De pin-automaat van de ABNAMRO is afgelopen dinsdag weggehaald, zo luidt de boodschap aan de redactie. Vreemd. Immers, de pinautomaat zou gehandhaafd blijven ook al sloot de bank afgelopen juni haar deuren. Even de bank geraadpleegd. 'We zijn blij dat jullie bellen. Voor ons is dit een raadsel', aldus de bank. Nog vreemder. Dan maar even het Facilitair Bedrijf van de UT

Woensdagochtend. Telefoon. De pin-automaat van de ABNAMRO is afgelopen dinsdag weggehaald, zo luidt de boodschap aan de redactie. Vreemd. Immers, de pinautomaat zou gehandhaafd blijven ook al sloot de bank afgelopen juni haar deuren. Even de bank geraadpleegd. 'We zijn blij dat jullie bellen. Voor ons is dit een raadsel', aldus de bank. Nog vreemder. Dan maar even het Facilitair Bedrijf van de UT geprobeerd. Helaas is niemand bereikbaar voor commentaar. Wel bereikt ons intussen het gerucht dat het lege gebouwtje ingericht wordt tot Mohammedaanse gebedsruimte. Aha, een voorziening. En dus bellen we Bureau DiSC. Hoofd Jan Melief bevestigt de komst van een gebedsruimte, maar de lokatie blijkt onjuist. De tweede verdieping van de Vrijhof, dáár zal op korte termijn een gebedsruimte voor moslims in gereedheid worden gebracht.

Maar wat er met de ABNAMRO aan de hand is, blijft onduidelijk. Wel belt woensdagmiddag alsnog ene Jan Hartog, zakelijk account manager. 'De geldautomaat is op initiatief van de UT weggehaald. Reden? Het contract met de UT betrof een bankshop en niet alleen een geldautomaat', zegt hij en verwijst voor verder commentaar naar Financiële Zaken. Die verwijzen weer door naar het Facilitair Bedrijf. Maar daar is nog steeds niemand bereikbaar voor commentaar. Vlak voor het sluiten van de krant belt nog wel Arend de Groot, districtsmanager van ABNAMRO met een weinig verhelderende mededeling. 'De eisen die aan de oplevering van het pand gesteld werden, maakten het onmogelijk om een geldautomaat te handhaven', aldus De Groot. Wordt vervolgd.


Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.