Stel: je wilt je profileren. Dat is een nobel streven. Welk middel te kiezen voor dit doel? Onwillekeurig dringt zich de gedachte op: met een halve golfbaan. Want ja, met zo'n golfbaan kun je je leuk profileren naar de regio toe, laten zien dat het UT-terrein meer mogelijkheden heeft. Bovendien zijn we dan leuk de eerste Europese universiteit met een eigen golfterrein. Een beter middel om de noeste ijver waarmee we aan de kennisinfrastructuur werken uit te dragen, is ondenkbaar.
Hoewel... Even terug naar de motivering. Profilering voor de regio. Jazeker, iedereen uit de regio kan bij ons een balletje komen slaan. Met name zij die veel vrije tijd hebben: werklozen, wao'ers, gepensioneerden en dergelijke. Daar zijn er bovendien nogal wat van in deze regio. Hmmm, misschien niet helemaal de doelgroep. Bovendien moet je kunnen golfen. Vooruit, dan perken we de groep in. Tot, zeg, hogergeplaatsten uit allerlei besturen en raden. Deze groep kent een hoger aandeel golfers. Kunnen ze mooi integreren met onze staf en studenten. En ter afsluiting van een lekker robbertje golf een cognac, in ons clubhuis, alwaar ook caddies en clubs verstrekt zullen worden. Nee, inderdaad, er is vooralsnog geen leuk clubhuis. Maar wacht... Enkele honderden meters verder ligt een leuk clubhuis. Midden tussen nog wat andere golfholes. Tja, dat is nu ook wat.
Misschien dat we naar een ander geschikt middel kunnen grijpen ter profilering. Een racebaan voor deze flitsende universiteit? Of nee, een start- en landingsbaan voor zweefvliegers. Onder het beproefde motto: Universiteit Twente laat je naar grote hoogten stijgen. Met een leuk uitzicht op de regio en ons terrein. Bovendien ligt dat andere vliegveld verder weg dan het concurrerende golfterrein. Of anders gaan we ballonvaarten vanaf de campus organiseren. Kunnen we nog eens een luchtballonnetje oplaten.