En er zijn nog veel meer schandalen in Nederland. In de komende uitzendingen zal ik persoonlijk demonstreren hoe eenvoudig het is om het kerstmenu in een verzorgingstehuis met een dodelijke hoeveelheid salmonella's te besmetten, wat er gebeurt als je op sinterklaaskoopavond in een winkelcentrum een traangasgranaat afschiet, hoe eenvoudig het is om een hooggeplaatst figuur te liquideren (om de opnames niet in gevaar te brengen zal ik nog geen namen noemen, maar ministers, politici en ambassadeurs, weest u vooral op uw hoede), en in onze special over de wintersport zal ik laten zien dat een suïcidale chauffeur zomaar met een touringcar vol onwetende vakantiegangers een ravijn in kan rijden. Voor deze laatste uitzending zoek ik alleen nog een geschikte stand-in.
Mensen wanen zich veel veiliger dan dat ze in werkelijkheid zijn. Zeker zolang er zoiets als SBS6 bestaat. En het is mijn taak de televisiekijker hiervan te doordringen. Ja, ik ben trots op mijn werk, dankbaar ook dat ik deze kans heb mogen krijgen. Ik bedoel, ik had nou niet bepaald een ideale uitgangspositie op de arbeidsmarkt. Maar via de reclassering ben ik dan toch nog met die jongens van SBS6 in contact gekomen, en die boden mij precies wat ik eigenijk altijd al graag wou: de mogelijkheid om mijn kwaliteiten ten goede aan te wenden. Ik beloof u, Nederland zal nog veel plezier aan mij beleven.
Afsluitend wil ik graag nog even uw aandacht vestigen op onze uitzending van de komende week. Ik ben daarin de uitdaging aangegaan om de feilbaarheid te tonen van wat bekend stond als het veiligste project ter wereld. Verkleed als vrachtwagenchauffeur heb ik halverwege de treinrit door de Eurotunnel mijn oplegger in de fik gestoken. De gevolgen waren precies wat onze pr-afdeling ervan verwachtte. Wellicht heeft u in de reguliere nieuwsprogramma's onze preview al gezien. Ik was die opgewonden man met die grijze trui die als eerste de ontsnappingstunnel wist te bereiken.