Echte boter

| Redactie

Wellicht kent u de reclamecampagne van het Zuivelbureau met een paginagrote advertentie-foto waarop twee bekende mensen gezamenlijk in kamerjas gehuld een broodje smeren aan een ontbijttafel. In de voorafgaande periode is er altijd in de relatie tussen deze twee iets goed mis geweest. De slogan luidt: 'Echte boter brengt ze weer samen aan tafel'. Waarom zou het Zuivelburweau zo'n campagne opzetten? Mij spreekt die in elk geval wel aan: het zet een oorspronkelijk negatieve energie om in een positieve uitstraling naar je imago en je product.

En een positieve, eensgezinde en inspirerende uitstraling hebben wij zeker in deze tijden, als UT, hard nodig. Niet alleen voor de externe wereld, maar ook voor onszelf als medewerk(st)ers en studenten. Daarom was ik ook teleurgesteld in het feit dat een intern meningsverschil binnen ons CvB zo breed werd uitgemeten in de Tubantia/Twentse Courant van maandag 24 februari j.l. Wat de achtergronden van zo'n conflict ook mogen zijn, ik voel me teveel verbonden met de UT dat dergelijke berichtgeving mij onberoerd zou laten.

U begrijpt dat ik uitkijk naar de volgende reclame-uiting van het Zuivelbureau: de leden van het CvB, gehuld in kamerjas met het UT-logo op de rug, zitten het eerstvolgend studentenontbijt gezamenlijk aan tafel. Met Echte Boter.

(de schrijver is hoofd van de dienst Studentenzaken, red.)

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.