Penning voor Erik Smuling

| Redactie

Erik Smuling ontving gisteren de Julianapenning uit handen van decaan Ton Mouthaan. Dat gebeurde tijdens het symposium Perspectiefrijk Proffesionaliseren, dat werd gehouden ter gelegenheid van zijn afscheid van de UT na een dienstverband van 34 jaar. Smuling gaat met pensioen.

Smuling (werkzaam bij S&O/Onderwijskundige Dienst) kenmerkt zich volgens zijn collega's als iemand die altijd zeer met zijn tijd is meegegaan. Dat manifesteerde zich ondermeer in de manier waarop hij jarenlang de coördinatie heeft verzorgd van de werkgroep Onderwijskundige Professionalisering. Daarnaast hield hij zich bezig met het opzetten en uitvoeren van diverse cursussen en trainingen voor UT-docenten. De bekendste daarvan is het Didactisch UT Inwerk Traject (DUIT), een uitgebreid traject voor beginnende docenten in het universitair onderwijs. Aan de hand van een persoonlijk ontwikkelingsplan werken zij twee jaar lang in totaal maximaal 250 uur aan persoonlijke competenties. Ton Mouthaan roemde Smulings overtuigingskracht en inspiratie `Een acadeem wordt gerekruteerd door de universiteit omdat hij eigenwijs is. Maar zulke eigenwijze personen trainen, zoals jij jarenlang deed, is niet eenvoudig.'

De Julianapenning bestaat sinds 2000 en is bestemd voor medewerkers, studenten en mensen binnen de UT. De penning wordt als eerbetoon uitgereikt aan mensen die zich langdurig en positief in hebben gezet voor de UT.

(Foto: Gijs van Ouwerkerk)

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.