| Presentatie van de zonnewagen. |
Veel nieuwsgierige vrienden, familie, kennissen en pers gaven afgelopen vrijdag acte de présence in de Gieterij van het ROC Hengelo voor de onthulling van de zonneauto `De Twente One Revolution' van Solar Team Twente (foto). Voor de presentatie brachten twee didgeridoo-blazers met hun blaasmuziek het publiek al vast in Australische sferen, het land waar de zonnewagen eind oktober tijdens de World Solar Challenge aan de start verschijnt. Terwijl het achttienkoppige solarteam, gehuld in felrode overalls, vanaf de balustrade toekijkt, praat oud-UT-student Danny de Vries de show aan elkaar. Om beurt verschijnen rector Ed Brinksma, Wim Boomkamp (voorzitter CvB Saxion), Peter den Oudsten (voorzitter Regio Twente) en Frank Meurs (Groepsdirecteur TenCate) op de catwalk. Lovende woorden voor het team, hun samenwerking en de innovatie van de wagen. Brinksma vertrouwt erop dat de Twentse zonnewagen als eerste over de finish rijdt. `Natuurlijk gaan we winnen. Technisch en innovatief staan we op nummer één. Waar we om wedden? Een fles champagne', aldus Brinksma. Na alle complimenten snelden de achttien dames en heren de trappen af en namen onder luid applaus het witte laken van hun trots: een felrode zonnewagen, zonder logo's, maar met het Twentse Ros. De dag ervoor presenteerde het Twenteteam als eerste universiteit de auto in de Amsterdamse Convention Factory. Maria van der Hoeven, minister van Economische Zaken, onthulde de innovatieve auto.
| Het Solar Team tijdens de presentatie van de zonnewagen. (Foto's: Arjan Reef) |