Naam: Wouter van Esse (21)
Studie: civiele techniek, derdejaars
Op weg naar: huis aan de Witbreuksweg
| (Foto: Arjan Reef) |
`Heb net college gehad, maar dat was eigenlijk niets bijzonders', zegt Wouter als hij dinsdagochtend de Horst uit en de regen in stapt. `Ik fiets zo naar huis, want ik moet nog een practicum voorbereiden voor vanmiddag. Dat is een vak van mijn minor medische en sportfysiologie. Ik heb met opzet iets heel anders dan mijn studie gekozen, omdat ik een brede interesse heb. Biologie vond ik altijd al leuk. De andere themaminoren zijn heel erg georiënteerd op managementvakken en daar krijg ik al genoeg van mee binnen civiele techniek. Het practicum vanmiddag gaat over point of care, het meten en testen van bloedwaarden, bijvoorbeeld van mensen met suikerziekte. Wat we precies gaan doen weet ik niet, want de practicumhandleiding moet ik nog doorlezen. Het is trouwens in het ziekenhuis in Enschede, wel bijzonder om daar ook eens een vak te volgen. Voor mij is het de eerste keer dat ik een practicum buiten de UT heb. Ik denk niet dat ik later nog iets met deze richting ga doen, hoor. Het is puur interesse. Dit jaar moet ik mijn bacheloropdracht doen, bij welk bedrijf weet ik nog niet. Binnenkort ga ik daar eens achteraan. Ik weet al wel dat ik na mijn bachelor aan de master watermanagement wil beginnen.'