| Leo Keekstra, erkende Broseter. (Foto: Gijs van Ouwerkerk) |
Leo Keekstra erelid Arago
Studievereniging Arago van technische natuurkunde benoemde Leo Keekstra vorige week tot erelid. Leo is medewerker facilitaire dienst in gebouw Hogekamp en betekent veel voor de vereniging. `Hij was ooit onze buurman in de kelder van Hogekamp. Leo stond en staat altijd voor ons klaar', aldus Arago. Met Leo heeft de studievereniging altijd een warme band gehad. Leo lacht breed: `Ik moet toch een beetje zorgen voor de studenten, dat is mijn rol. Ik vind eigenlijk alles goed en alles kan, als ze de boel maar opruimen. En zo werken we over en weer, de studenten houden de boel heel en netjes en ik help hen uit de brand met allerlei klussen.' De contacten werden steeds hechter en in de loop der tijd voorzag Keekstra de de Aragokamer van allerlei meubilair. Een deel van zijn eigen werkkamer timmerde hij af als vergaderhok voor Arago. De ruimte heet sindsdien `Studio Leo'. Leo en Arago, twee handen op een buik: of het nu om samen oliebollen bakken gaat of zelf bier maken. Niets is hem te gek. En breng je vervolgens een Bros voor hem mee, dan kan zijn dag niet meer stuk! Naast Leo Keekstra werd vorige week student Ruud Oldenbeuving benoemd tot lid van verdienste. In zijn jaren als student technische natuurkunde was Ruud actief binnen de vereniging als bestuurslid en lid van vele commissies.