| De zwarte kleur op de vlaggen heeft niet zijn voorkeur, liet rector Brinksma de studenten weten. (Foto: Arjan Reef) |
Het verwijt van een aantal studenten dat de UT-gemeenschap niet betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl werd door Brinksma stellig ontkend. Hij wees op het smaakpanel met vertegenwoordigers uit alle geledingen dat geregeld werd geraadpleegd. `Zij hebben er steeds achter gestaan', aldus de rector. `Ook nu is de meerderheid van de reacties die mij bereikt positief.'
Brinksma zei de discussie over de huisstijl te waarderen. Hij heeft gelachen om de filmpjes die IO-studenten maakten. `De mate waarin we elkaar kritisch te grazen nemen, waardeer ik. De discussie geeft ons bovendien een platform. Ons doel om bekend te worden bij mensen die de UT nog niet kennen slaagt al. We staan immers niet elke dag op de achterkant van de NRC.'
Van een echte discussie was dinsdag in de borrelkelder van studievereniging Concept geen sprake. Per stelling was weinig tijd voor reacties uit de zaal en na een presentatie over de opzet van de nieuwe website werd voor suggesties slechts verwezen naar de webredactie. Wel werd gemeld dat studenten vanaf februari via het tabblad `My University' een eigen iGoogle-achtige startpagina kunnen maken van de UT-website.