Wie: Jeroen Oortwijn (30)
Studie: werktuigbouwkunde
Op weg naar: `even een kop koffie drinken met een studiegenoot'
| (Foto: Arjan Reef) |
`Nee, ik ben inderdaad niet de jongste student werktuigbouwkunde. Maar daar heb ik een goede verklaring voor. In 2003 heb ik eerst de HTS afgerond en hoewel ik wel wat voelde voor een universitaire studie, leek het mij een goed idee om eerst werkervaring op te doen en geld te gaan verdienen. De eerste twee jaar deed ik wat uitzendwerk, maar toen kreeg ik een vaste baan als tekenaar/constructor bij een ingenieursbureau. En tja, zo'n vaste baan zeg je ook weer niet direct op. Uiteindelijk besloot ik begin 2008 om de knoop toch maar door te hakken: ik wilde weer studeren. En van die beslissing heb ik nog geen spijt gehad, het bevalt me heel goed en zie het bovenal als een superleuke uitdaging. Natuurlijk is het financieel wel weer even een stap terug, maar ik heb flink gespaard en verdien nog wat bij. Het ingenieursbureau bood me namelijk direct een bijbaantje aan, dat vond ik wel heel positief van ze. Qua studie heb ik in mijn eerste jaar bijna alles gehaald, op twee vakken na. De richting lucht- en ruimtevaart interesseert met nu nog het meest. Straks, als ik mijn bul heb, hoop ik op een hoger technisch niveau te kunnen werken. Of meer richting management. Projectleider bijvoorbeeld, dat lijkt me wel wat.'