Mensa verhuist van Bastille naar Waaier

| Redactie

De mensa verhuist januari 2010 van de Bastille naar het nieuwe bedrijfsrestaurant in de Waaier. Die opent op maandag 4 januari haar deuren. Er komt een speciaal uitgiftepunt voor de mensamaaltijden naast een wok- en verse broodjesafdeling. De kantines van de Hogekamp en Langezijds sluiten eveneens begin volgend jaar hun deuren. De medewerkers van de drie horecalocaties gaan mee naar de Waaier. D

De mensa verhuist januari 2010 van de Bastille naar het nieuwe bedrijfsrestaurant in de Waaier. Die opent op maandag 4 januari haar deuren. Er komt een speciaal uitgiftepunt voor de mensamaaltijden naast een wok- en verse broodjesafdeling.

De kantines van de Hogekamp en Langezijds sluiten eveneens begin volgend jaar hun deuren. De medewerkers van de drie horecalocaties gaan mee naar de Waaier. De Bastille behoudt haar horecabestemming. Een Grand Café op de plek waar nu de mensa zit is een optie. Daarmee zou de Bastille eindelijk weer een echte kroeg krijgen.

De prijs van de mensamaaltijd (vijf euro twintig) blijft de komende vier jaar hetzelfde, aldus Sodexo. Foto's: Gijs van Ouwerkerk
De prijs van de mensamaaltijd (vijf euro twintig) blijft de komende vier jaar hetzelfde, aldus Sodexo. Foto's: Gijs van Ouwerkerk

`In de eerste werkweek van het nieuwe jaar moet de catering in het nieuwe bedrijfsrestaurant volop draaien', zegt Rob Eggenkamp van cateraar Sodexo. De Waaier moet de hoofdlocatie worden om te eten. De koffiecorner aldaar, die wel wat weg heeft van het Amerikaanse Starbucks, is 's morgens om acht uur al in bedrijf. Het restaurant gaat twee uur later open en sluit 's avonds om acht uur. In de nieuwe horecagelegenheid is plek voor vijfhonderd eters. `Het wordt supermodern ingericht met strak meubilair en veel wit en rood. Keukenapparatuur staat er al. Het wachten is op de afwerking. Dat kost altijd veel tijd.' Als gevolg van deze ontwikkeling sluit de mensa in de Bastille. `We blijven de mensamenu's wel voor dezelfde prijs aanbieden. Een maaltijd voor 3,60 euro, een toetje voor zestig cent en een salade voor een euro. Dat is samen 5,20 euro. Die prijs blijft de komende vier jaar hetzelfde.'

Het Facilitair Bedrijf (FB) dat via de externe leverancier Sodexo de catering op de campus verzorgt, bevestigt het sluiten van de mensa. Eveline Kuypers van FB: `De Bastille blijft wel een horecagelegenheid. Dus is er geen sprake van kapitaalvernietiging. Wat we precies met de locatie willen daar denken we nog over na. Een Grand Café behoort zeker tot de mogelijkheden. Wij gaan in gesprek met betrokken partijen om te kijken of daar behoefte aan is.' Wanneer daar meer duidelijkheid over komt kan Kuypers nu nog niet zeggen. De Unionbar en de Stek blijven wel bestaan. Eggenkamp: `Al zoeken we voor de Stek nog een andere locatie. Het eetcafé zit behoorlijk verstopt in het gebouw. We willen er weer een gezellige bistro van maken met elke maand nieuwe driegangenmenu's, een behoorlijke grill en aantrekkelijke aanbiedingen.'

Het Theatercafé in de Vrijhof, dat in eerdere plannen tot mislukken was gedoemd, blijft bestaan in dezelfde hoedanigheid. `Het café loopt goed. Het terras aan het water is een absolute meerwaarde. Misschien dat er in de toekomst nog meer terrasjes kunnen komen aan de Boulevard zodat het op deze plek nog gezelliger wordt.'

De mensa verhuist eind dit jaar naar de Waaier en is daar op 4 januari operationeel.
De mensa verhuist eind dit jaar naar de Waaier en is daar op 4 januari operationeel.

 

 

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.