Waar gaat dat heen..?

| Redactie

Naam: Carolin Braeutigam (21) Studie: psychologie, eerstejaars Op weg naar: de bibliotheek (Foto: Arjan Reef) Carolin komt net vanaf het centraal station naar de campus gefietst. Ze parkeert naast de Bastille. `Ik woon in Gronau. Daar fiets ik naar het station, dan neem ik de trein en dan fiets ik hier het laatste stuk weer. Of ik dat vervelend vind? Ik heb vanmiddag tentamen, dan is

Naam: Carolin Braeutigam (21)
Studie: psychologie, eerstejaars
Op weg naar: de bibliotheek

(Foto: Arjan Reef)


Carolin komt net vanaf het centraal station naar de campus gefietst. Ze parkeert naast de Bastille. `Ik woon in Gronau. Daar fiets ik naar het station, dan neem ik de trein en dan fiets ik hier het laatste stuk weer. Of ik dat vervelend vind? Ik heb vanmiddag tentamen, dan is het juist goed om lekker door de frisse lucht te fietsen. Ik kom niet uit de grensregio trouwens, ik woonde hiervoor tussen Kassel en Göttingen, in het midden van Duitsland. Maar als je in Duitsland psychologie wilt studeren moet je echt heel goed zijn. En dat was ik niet. Vandaar dat ik naar de UT ben gekomen. Eigenlijk bevalt het me hier wel. In Duitsland bestaat de studie uit veel wiskunde, hier is het meer praktijkgericht. Dat vind ik prettiger.

Ik heb eerst in het centrum van Enschede gewoond. Na twee weken bleek er naast mijn kamer een nieuwe disco te zijn geopend. Mijn ramen trilden helemaal van de bassen en de makelaar zei dat ie er niets van wist. Na die ene nacht ben ik er weggegaan. Ik zou dat nooit volhouden. Nu heb ik dus een kamer in Gronau, het is een moeilijke tijd om in Enschede woonruimte te vinden. Over een of twee maanden probeer ik het nog een keer. Misschien kan ik dan wel op de campus wonen.'

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.