‘De eerste indruk is bepalend’

| Rik Visschedijk

Jezus Christus stierf, zo geloven de christenen, voor onze zonden. Wij zijn in aanloop naar Pasen benieuwd naar de zonden van UT'ers. In de eerste aflevering van deze rubriek directeur marketing en communicatie Atilla Kerpisci. ‘Ik ben altijd bezig met de vraag hoe de buitenwereld naar ons kijkt.’

Kerpisci: ‘In Twente moeten we echt de bescheidenheid voorbij en daarom kies ik voor de zonde ijdelheid. Mijn werk, met onder andere de branding van de UT, heeft daar alles mee te maken. Bij alles wat we doen vraag ik me af: hoe worden we door de buitenwereld gezien? Mijn afdeling zorgt ervoor dat we een premium uitstraling hebben. Ook persoonlijk ben ik wel een beetje ijdel. Niet dat ik uren voor de spiegel sta. Maar ik eis van mezelf, en vraag ook van anderen, dat we bewust zijn hoe we visueel overkomen en dingen schrijven, zeggen en presenteren. Je eerste indruk is bepalend en onuitwisbaar.’

Fotomapje

‘IJdelheid en trots zijn met elkaar verwerven. Die trots voelde ik bijvoorbeeld bij de lijsttrekkersdebatten op de campus. Je kunt je natuurlijk afvragen: is zo’n debatreeks nu echt nodig en is de enorme inspanning en belasting op de organisatie te rechtvaardigen? Mijn antwoord is heel duidelijk: ja! Als wij het niet doen, dan gaat een andere organisatie ermee aan de haal. We laten onze sociale betrokkenheid zien en hebben er veel exposure mee gehaald. Ikzelf ben dan trots en misschien wat ijdel. Zo heb ik alle lijstrekkers persoonlijk verwelkomd en hen op de campus ontvangen. Dit heb ik na afloop ook op Facebook gepost; het was voor mij een afsluiting van een mooie en intensieve debatreeks en ik vind dat je successen mag uitdragen.’

Atoomklok

‘In mijn dagelijks leven hou ik ook van mooie dingen. In de zonde hebzucht herken ik me trouwens niet, want ik hoef niet alle mooie dingen te bezitten. Maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, bijvoorbeeld mijn horloge. Die kocht ik een jaar of tien geleden. Hij is niet alleen mooi qua ontwerp, maar is ook technisch interessant. De chronograaf is geschakeld aan de atoomklok, waardoor hij altijd op tijd loopt en zichzelf aanpast aan tijdzones en bijvoorbeeld de zomertijd. Een batterij is ook niet nodig, want de wijzerplaat is een solarcel, dus laadt hij zichzelf op door UV-licht. Daarmee is hij volledig self-sustaining. Dat kan ik dus waarderen; het is een mooi ding, met van binnen toptechnologie. Zo moet de UT ook zijn: inhoudelijke topkwaliteit, met een hoogstaande verpakking.’

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.