'Ik krijg de kans om mij verder te ontwikkelen'

| Specials U-Today

Als servicedeskmedewerker bij Stratech ben je niet alleen hét aanspreekpunt voor klanten met vragen of problemen, maar ben je ook verantwoordelijk voor installaties en onderhoud aan servers. 'Dat maakt mijn functie bij Stratech interessant en onderscheidend van andere helpdeskfuncties', zegt Joëll Kluppels.

Joëll Kluppels werkt bijna drie jaar bij Stratech en doet zijn werk met veel plezier. Dit komt onder andere door de veelzijdigheid van zijn functie, de ontwikkelingsmogelijkheden en de gemoedelijke sfeer binnen de organisatie.

Geen standaard belscript, maar zelf nadenken

‘Wij zijn er voor onze klanten wanneer ze vragen hebben over de software of tegen problemen aanlopen. Daarnaast voeren we onderhoud uit aan de servers, doen we installaties en updates bij klanten en verzorgen we de overgang naar onze hostingomgeving. We doen veel meer dan alleen maar telefoontjes afhandelen. Die afwisseling maakt mijn werk zo interessant!’

Uitdaging is er ook. ‘Er zijn helpdesks waarbij je als medewerker een standaardscript moet doorlopen om vervolgens tot een voorgekauwde oplossing te komen. Bij Stratech doen we het anders. We denken zelf na en krijgen de vrijheid om dingen uit te proberen om tot de beste oplossing voor de klant te komen.’

‘Ik krijg de kans om mij verder te ontwikkelen’

Toen Joëll drie jaar geleden solliciteerde, had hij eigenlijk nog niet veel ervaring met software. ‘Toch gaf mijn werkgever mij de kans om dit te leren en mij te ontwikkelen op dit gebied. Die instelling sprak me direct aan.’ Inmiddels is hij uitgegroeid tot een volwaardige servicedeskmedewerker, eerst voor de productgroep Sociaal Financieel en sinds kort voor de productgroep Recreatie. ‘Ik heb heel veel geleerd van mijn collega’s. Over de werking van de software, maar ook over de manier van samenwerken en de verantwoordelijkheid die je hebt voor het afhandelen van meldingen.’

De bereidheid om te investeren in medewerkers is er volgens Joëll nog steeds. Hij vertelt over zijn ambities om te leren programmeren en de opleidingsmogelijkheden die Stratech biedt. ‘Om bepaalde klantvragen te beantwoorden en problemen op te lossen, is het handig om te weten hoe de software precies in elkaar steekt. Daarnaast lijkt het mij persoonlijk ook leuk om te leren programmeren. Toen ik mijn ambitie en interesse deelde met mijn leidinggevende, pakte hij dat direct serieus op. Zo zijn we nu bezig met het regelen van een opleiding op dit gebied.’ Naast persoonlijke trainingen wordt er ook veel gedaan om de kwaliteiten van het team te vergroten. ‘We hebben onlangs een communicatietraining gevolgd met het hele servicedeskteam.’

‘Iedereen kent elkaar’

‘Ik zou de cultuur bij Stratech omschrijven als kleinschalig en gemoedelijk. Bij mijn vorige werkgever werkte een paar honderd mensen, waarvan ik de meerderheid niet kende. Bij Stratech kent iedereen elkaar en is iedereen bereid om elkaar te helpen of mee te denken. Dat geldt voor mijn eigen recreatieteam, maar ook voor de collega’s die werken voor de andere productgroepen.’

Ook de benaderbaarheid van de directie spreekt hem aan en is volgens hem typerend voor de korte lijnen binnen de organisatie. ‘De directie is vrijwel altijd aanwezig op de werkvloer en ze staan tussen de medewerkers. Ze weten wie je bent en we spreken elkaar gewoon aan bij de voornaam. Medewerkers zijn geen nummertje. Daar hecht ik echt waarde aan!’

Meer weten over Stratech als werkgever?

Ben je benieuwd geworden naar wat Stratech jou te bieden heeft? Bekijk onze website voor meer informatie over Stratech als werkgever en onze actuele vacatures.