Studentenbedrijf ExtraStufi wint jaar lang steun van ING

| Paul de Kuyper

Studentenbedrijf ExtraStufi krijgt de kans zich verder te ontwikkelen tot een succesvol bedrijf. In een competitie met ruim honderd andere deelnemers wisten de UT-ondernemers ING te overtuigen dat ExtraStufi een jaar lang ondersteuning verdient.

Studentbedrijf ExtraStufi krijgt een jaar lang steun van ING om hun idee uit te bouwen tot een goedlopende onderneming. De UT-studenten waren een van de drie winnaars van de Jumpstart-wedstrijd van de bank.

Een Jumpstart van ING betekent een jaar lang ondersteuning bij het opzetten van een onderneming. De bank helpt bij het leggen van contacten met bedrijven, geeft juridisch advies, denkt mee bij het ontwikkelen van ideeën en helpt ook die ideeën naar de markt te brengen. Aan de Jumpstart-competitie deden afgelopen zomer ruim honderd studentondernemingen mee. ExtraStufi is een van de drie winnaars.

Via ExtraStufi kunnen studenten gratis hun cv uploaden. Bedrijven sluiten abonnementen af om in die cv’s te kunnen speuren naar potentiële werknemers. Zodra een recruiter contact op wil nemen met de eigenaar van een cv, dan moet het bedrijf opnieuw een bedrag betalen. Dat geld gaat rechtstreeks naar de student. Zo kun je dus je studiefinanciering aanvullen door je cv beschikbaar te stellen.

De studentenonderneming werd ongeveer een jaar geleden opgericht door een UT- en een Saxion-student. Komende maand komt ExtraStufi in handen van drie nieuwe studentondernemers. Student advanced technology Michiel van den Baar  is een van hen. Hij licht toe: ‘In het eerste jaar heeft ExtraStufi het concept neergezet. Het uploaden van cv’s gaat al goed. Wij nemen het nu over en willen de bedrijvenkant aanzwengelen. We richten ons vooral op het MKB. Die bedrijven zoeken technische studenten en weten die zelf moeilijk te vinden. In aanloop naar onze overname hadden we ons idee al aangemeld bij Jumpstart. We krijgen geen financiële hulp, maar wel een jaar lang alle andere mogelijke ondersteuning om ons bedrijf succesvol te maken.’

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.