Hoe gebruiken UT-studenten sociale media als Hyves, Youtube, Twitter en Facebook? Onder leiding van MB-docent Efthymios Constantinides wordt hiernaar de komende maanden onderzoek gedaan onder de studentenbevolking. Doel is onder meer om te kijken hoe sociale media op de UT in het onderwijs en als intern communicatiemiddel ingezet kunnen worden. Ook wordt gekeken naar de verschillen in gebruik van sociale media door studenten en vwo-scholieren. Een onderzoek onder die laatste doelgroep is in een afrondende fase.
Dit project maakt deel uit van MB-onderzoek naar het gebruik en de rol van sociale media als marketinginstrument. Bij dit onderzoek werkt MB samen met de Universiteit van Castilla-La Mancha (Spanje) en het Social Media Research Center (SOMERE) van de UT.
This seventh edition of the 4TU Career Special is a shared publication by the news editors of Cursor (Eindhoven University of Technology), Delta (Delft University of Technology), Resource (Wageningen University and Research), and U-Today (University of Twente). The magazine came into being in collaboration with industry, and is explicitly aimed towards students who are either in the final phase of their studies, or have just graduated.