| Wie: Bas Amro (18) Studie: Bedrijfskunde Op weg naar: de infobalie Foto: Arjan Reef |
‘Ik moet daar ergens zijn’, zegt Bas wijzend naar de ingang van de Vrijhof. ‘Bij de infobalie, de blauwe. Wat ik er ga doen? Ik ga me uitschrijven. Nog een uurtje ben ik UT-student en daarna niet meer.’ Hij vindt de studie te theoretisch. ‘Dat had iedereen me al verteld hoor’, lacht-ie. ‘De UT is heel theoretisch, maar wel goed voor later, zegt men. Ik zat veel met mijn neus in de boeken, maar ik kwam er echt niet door heen. Mijn collegegeld ben ik volgens mij kwijt en mijn studiefinanciering wordt kwijtgescholden. Denk ik. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken.’ De student wist niet goed wat-ie na het VWO wilde doen. ‘Ik woon in Enschede vandaar mijn keuze voor de universiteit. Nu overweeg ik een hbo-opleiding aan Saxion, Small Business & Retail Management of de studie Media & Entertainment Management aan hogeschool INHolland in Haarlem. Die laatste sluit redelijk aan bij mijn hobby. Ik ben dj en maak elektronische housemuziek. Op www.kenquo.com wat op te horen is. Nee, het is zeker geen hardcore. Mijn geluid lijkt meer op rustige trance.’ vind je links naar mijn hyves waar
Het komende half jaar gaat Bas verder in de muziek en bijna fulltime aan het werk bij Cinestar. ‘Het is leuk om in een bioscoop te werken. Ik kan gratis naar de film. Ja, Avatar heb ik al gezien. Nu wil ik nog naar Law Abiding Citizen.’